دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش کارکنان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش کارکنان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش کارکنان در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات 30
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pdf
دسته بندی مبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش کارکنان در 27 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد


بخشی از مبانی نظری:

        با توجه به دگرگونی سریع و پرشتاب دانش و معلومات بشری، همه چیز به شدت در حال تغییر و تحول است. سازمان ها به عنوان یك سیستم باز با محیط خود در تعامل قرار دارند و برای تداوم حیات خود نیازمند پاسخ گویی به تغییرات محیطی می باشند. از آن جا كه منابع انسانی مهم‏ترین عامل و محور در سازمان ها محسوب می گردد، تجهیز و آماده سازی منابع انسانی برای مواجه با تغییرات از اهمیت ویژه برخوردار است و كلیه سازمان ها با هر نوع مأموریتی كه دارند باید بیشترین سرمایه، وقت و برنامه را به پرورش انسان ها در ابعاد مختلف اختصاص دهند. اجرای برنامه های آموزشی با هدف ایجاد تغییر در رفتار، دانش و مهارت های منابع انسانی سازمان ها متناسب با نیازها بدون شك با به روز كردن اطلاعات و دانش كاری آنان ضمن توسعه مهارت ها، موجب بقاء سازمان خواهد شد(صدری،1383).   

بخشی از پیشینه تحقیق:

        در تحقیقی كه به وسیله ابطحی(1382)، به منظور ارزیابی برنامه های آموزشی مبتنی بر رایانه در یكی از شركت های داخلی انجام شده از الگوی كرك پاتریك استفاده شده است. ارزیابی این مجموعه از برنامه ها در ابعاد واكنشی(رضایت كاركنان)،یادگیری(تغییرات در یكی از ابعاد دانش، نگرش و مهارت)، رفتاری(میزان انتقال مطالب آموخته شده به محیط كار) و نتایج(از قبیل كاهش ضایعات، افزایش كیفیت تولید و افزایش میزان بهره وری شغلی) صورت گرفت، یافته های این تحقیق نشان داد كه ارزیابی سطح اول حاكی از كم بودن میزان رضایت فراگیران از این برنامه بود، در سطح دوم كه از گروه کنترل و گروه آزمایش استفاده شده حاكی از وجود تفاوت معنادار  بین این دو گروه بود. برای ارزیابی دو سطح آخر، ارزیابی رفتار و نتایج شاخص های مربوط به این سطوح حدود سه ماه بعد از اتمام برنامه مورد بررسی قرار گرفت كه حاكی از معنادار نبودن تفاوت در این شاخص ها بود.

      پال دیویس(1990)، در دانشگاه ایلونز جنوبی به بررسی اثربخشی آموزش ضمن خدمت در زمینه شایستگی های فنی و شغلی پرداخت. این بررسی بر آن بود تا اثربخشی یك برنامه آموزش ضمن خدمت را را در زمینه هدف هایی كه آموزگاران كودكان استثنایی تدوین كرده اند، ارزیابی كند. در واقع هدف این تحقیق تعیین این است كه هدف های آموزشی تدوین شده از جانب آموزگاران تا چه اندازه عملی، از لحاظ فنی مناسب و برنامه ریزی شده برای تعمیم هستند.

فهرست مطالب:

آموزش كاركنان

مفهوم شناسی آموزش و آموزش كاركنان

2-2-2 ) اهمیت و ضرورت آموزش كاركنان

2-2-3 ) اهداف آموزش نیروی انسانی

2-2-4) انواع آموزش

2-2-5 ) روش های آموزش

2-2-6) اصول آموزش كاركنان

2-2-7) سطوح آموزش كاركنان در سازمان های صنعتی   

2-2-8 ) پیامدهای آموزش كاركنان  

2-2-9 ) مراحل آموزش كاركنان

2-2-10 ) محتوای آموزش كاركنان

2-3 )پیشینه تحقیق

2-3-1 ) تحقیقات انجام شده در ایران

2-3-2 ) تحقیقات انجام شده در خارج از كشور

منابع

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *